Meditera dig till bättre hälsa

För många människor är det viktigt att hålla koll på deras hälsa. Vi har otroligt mycket fokus på hälsa eftersom det är en jättestor del av vår vardag. Vi vill därför gärna rekommendera en metod som tillåter dig att ta kontroll över din egen hälsa på ett helt nytt sätt. Ett av de många problem som tar upp mycket plats i människors inre är ett allt för stort tankeflöde. Vi alla tänker hela tiden, på något bra, på något dåligt och på något som vi inte borde tänka på alls. Tankar gör oss människor och det gör oss till självständiga individer. Tankar kan vara underbara, utvecklande och kan få oss att reflektera över vardagen och de saker som sker runt omkring oss. Men när tankarna börjar ta kontroll över ditt inre med stress och ångest är när tankarna sviker oss. Det kan påverka vår hälsa väldigt negativt och är inte alltid lätt att fixa. Ett alldeles för stort tankeflöde kan vara en otroligt stor belastning och i värsta tillfällen kan det ge stress och t.o.m. att gå in i väggen. Ett okontrollerbart tankeflöde kan ge stora bekymringar och oroligheter i sinnet.

Vad är ett för stort tankeflöde?

Det kan bäst beskrivas som att vara i ett oväder, bara det att ovädret sker i ditt huvud och sinne. Tankarna står i kö och de blir bara fler och fler. Tankarna kan springa iväg och ta din koncentration med sig. De kan stressa dig och ta bort fokus från dina uppgifter och det viktiga i vardagen. Problemet är att tankarna i ett tankeflöde fortplantar sig oftast i kroppen. En otroligt stor del av dem som har för stort tankeflöde upplever mycket stor oro i kroppen. De flesta har provat att ligga i sängen om kvällen och inte kunna somna för att tankarna bara kör runt uppe i huvudet. Det ger en sådan oro i kroppen at man inte kan få fred och somna. I loppet av dagen kan tankarna också vara orsak till att man inte kan hålla sig i ro och konstant rör sig.

Sätt ett stopp för tankeflödet med meditation

Det finns som tur är en lösning på problemen och det kräver inte läkarbesök och en massa medicin. Det finns ett sätt att jobba med kroppen och tankarna som gör att man kan hitta tillbaka till sitt lugna jag. Helt basalt går det ut på att man genom mindfulness och meditation tränar sig till att få koll på de faktorer som ligger bakom tankarna och oron. Genom att blockera av tankegången så får du fred i hjärnan, ditt sinne slappnar av i lugn och ro. Du kan också meditera för att släppa igenom tankeflödet på ett kontrollerat sätt. Ta en tanke åt gången, tänk den färdigt och sen vidare till nästa tanke. På det sättet får du koll på vad som behövs att tänka på och du får tid till att reflektera över vad som hänt under dagen, morgondagens uppgifter, de problem som finns och hur de kan lösas, stora val som du står över och förbättra ditt minne genom att spola igenom dagens händelser.

Det finns ett liv utan stress och meditation är en väg dit.

webadmin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *